Dochádzkový systém v cloude
Pre jedného z našich zákazníkov, ktorý používa na celofiremnú komunikáciu technológiu Google Apps, sme vyvinuli na zakázku dochádzkový systém, ktorý je kompletne integrovaný do prostredia platformy Google Apps a beží v Google cloude.
To znamená, že nie je nutné inštalovať žiadne servre ani investovať do hardvéru a počiatocné náklady na hardvér sú nulové. Dáta sú bezpečne uložené a replikované v existujúcej infraštruktúre spoločnosti Google a sú uložené v takzvanom cloude.
Hlavné požiadavky zákazníka
Core biznis zákazníka je v oblasti persnonalistiky a obsadzovania ľudských zdrojov do firiem, hlavné požiadavky boli:
- možnosť sledovať dochádzku brigádnikov z viacerých lokalít naraz
- informácia o príchode brigádnika dostupná okamžite riadiacim pracovníkom tak, aby mohli okamžite reagovať na situáciu, ak by brigádnik nenastúpil v stanovený čas na pracovnú zmenu
Návrh riešenia
Zákazník sa na nás obrátil s touto požiadavkou s tým, že jeho existujúci dodávatelia IT riešení nedokázali promptne reagovať na ich požiadvky. A či by sme vedeli vymyslieť riešenie pokrývajúce hlavné požiadavky.
Zákazník používa technológiu Google Apps, preto návrh celého riešenia vychádzal z dostupných možností integrácie riešení na platformu Google Apps.
Zaoberáme sa i vývojom mobilných aplikácií pre operačný systém Android, preto sme zvolili ako mobilné snímače Android smartfóny.
Pre identifikáciu zamestnancov sme použili QR kódy. Do QR kódov sa dá uložiť informácia o zamestnancovi a QR kódy sa dajú jednoducho a rýchlo naskenovať cez zabudovaný fotoaparát na mobilnom zariadení.
Naviac identifikačné kartičky s QR kódmi sa dajú jednoducho vytlačiť a náklady na výrobu sú prakticky nulové.
Hrubý koncept riešenia bol na stole, zostávalo len nájsť cestu ako jednotlivé časti systému prepojiť tak, aby pokrývali biznis proces zákazníka a či vôbec takéto cesta existuje a aké sú jej limitácie.
Prototyp dochádzkového systému
V prvom kroku sme spravili jednuduchú Android aplikáciu, ktorá dokázala nasnímať QR kód a jeho hodnotu a následne poslať na Google platformu.
Na Google platforme sme vytvorili jednoduchú službu, ktorá nerobila nič iné, len spracovala odoslaný QR kód z mobilného zariadenia a uložila ho.
Celý návrh riešenia a implementácia jednoduchého prototypu riešenia bola zrealizovaná v priebehu troch dní!
Po prezentácií tohto jednoduchémo prototyu sme dostali zelenú na implementáciu celého dochádzkového systému na báze Android smartfónov, QR kódov a platformy Google Apps.
Dochádzkový systém momentálne spracováva dochádzku z niekoľkých lokalít a bol prispôsobený ďalším špecifickým požiadavkám zákazníka.
Mobilná dochádzka
V prípade že potrebujete sledovať dochádzku zamestnancov alebo brigádnikov, vytvorili sme zjednodušenú verziu dochádzkového systému, ktorý beží kompletne v Google cloude a používa ten istý princíp na zaznamenávanie príchodov a odchodov zazmestnancov.
Viac informácií nájdete na adrese: www.mobilnadochadzka.sk
Ako celé riešenie funguje si môžete pozrieť v tomto videu:
Obdobný koncept mobilných čítačiek a QR kódov sa dá použiť i na:
- sledovanie dĺžky výrobných a logistických procesov
- inventarizáciu majetku
- organizáciu konferencií
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára